Aranżacja sypialni a bezsenność. Sprawdź, co wpływa na Twój zły sen

0
Aranżacja sypialni a bezsenność. Sprawdź, co wpływa na Twój zły sen
To, że źle śpisz zależy od wielu czynników. Wystarczy wyeliminować kilka z nich, a może dobry sen powróci.

Chodzisz wcześnie spać, twój sen trwa 8 godzin, a pomimo to przez cały dzień ziewasz i jesteś zmęczony? Zrób detoks w swojej sypialni i prze aranżuj ją tak, aby w końcu się wyspać.

Przyczyn bezsenności jest wiele. My się dzisiaj zajmiemy błędami w aranżacji sypialni, które mają wpływ na sen. Źle ustawione meble, nieodpowiedni materac, czy nawet zasłony, mogą sprawić, że się nie wyśpisz. Sypialnia powinna być wolna od negatywnych emocji, wprowadzać nas w błogi stan, który przygotuje ciało i psychikę do snu. Czasami wystarczy pozbyć się kilku elementów dekoracji, zmienić kolor ścian czy przestawić łóżko, aby nasz sen był bardziej efektywny.

Podwójne łóżko wymaga odpowiedniego materaca

Na rynku materacy dostępnych jest wiele produktów. Należy go dopasować do swoich indywidualnych potrzeb.

Toa Heftiba Unsplash.com
Sen to zdrowie

Zadbajmy o dobry klimat w sypialni. Minimum dekoracji i rzeczy, które odwracają uwagę.

Yohann LIBOT Unsplash.com
Wietrzenie sypialni

Przed snem warto przewietrzyć sypialnię.

JanClaus Pixabay.com
Aranżacja sypialni

Zapalmy przed snem nastrojowe światło i starajmy się wyciszy.

sferrario1968 Pixabay.com
Zbyt dużo bodźców

Zbyt wiele rzeczy znajduje się w tym pokoju. Zamiast się wyciszyć, będziemy pobudzeni.

David Schultz Unsplash.com
Spokojny sen

Lepiej unikać jaskrawych barw w sypialni. Dotyczy to zarówno koloru ścian jak ich dodatków.

xiangying_xu Pixabay.com
Materac dla dwojga

Jeżeli śpimy z partnerem, to wybierajmy taki materac, który reaguje na punktowe obciążenie.

Toa Heftiba Unsplash.com
Cisza i spokój w sypialni

Jeżeli mamy taką możliwość wybierzmy pomieszczenie na sypialnię odizolowane od innych.

twinsfisch Unsplash.com

Aranżacja sypialni a bezsenność

Ustawienie mebli w sypialni to dosyć istotna kwestia. Mebel, który ma kluczowy wpływ na jakość snu to łóżko.

Według feng shui łóżko:

  • powinno przylegać wezgłowiem do ściany,
  • powinno tak stać, aby mieć dostęp do niego z 3 stron,
  • powinno być tak ustawione, aby z pozycji leżącej widzieć drzwi i okno,
  • nie powinno stać bezpośrednio na wprost drzwi,
  • powinno mieć drewniane ramy.

Pamiętajmy, także o odpowiedniej wielkości łóżka – powinna ona być minimum 90 cm szerokości i długości o 30 cm większej niż wzrost.

Polecamy: Ustawienie łóżka w sypialni według zasad feng shui

Dobry materac a bezsenność

Materac to chyba jeszcze ważniejsza kwestia w wysypianiu się niż ustawienie łóżka. Jeżeli śpimy z partnerem, to wybierajmy taki, który reaguje na punktowe obciążenie. Wówczas osoba leżąca obok, nie będzie odczuwała ruchu tej drugiej. Materac nie może być zbyt miękki i powinien dopasować się do kształtu ciała.

Pościel i piżama

Na jakość snu ma wpływ także pościel i piżama, w której śpimy. Pościel powinna być wykonana z materiałów antyalergicznych i przepuszczających powietrze. To da nam gwarancję, że nie będzie nam ani za zimno, ani za ciepło. Pościel powinna być z bawełny lub lnu, które pozwalają skórze oddychać i odprowadzać wilgoć.

Cisza i spokój w sypialni

Jeżeli mamy taką możliwość wybierzmy pomieszczenie na sypialnię odizolowane od innych. Okna niech będą ustawione po stronie wschodniej, wówczas tryb dnia będzie zgodny z naszym rytmem.

W oknach najlepiej postawmy na rolety – dadzą nam odpowiednie zaciemnienie i będą mniej zbierały kurz.

Zobacz także: Mała sypialnia w bloku – 3 sposoby na funkcjonalny pokój do spania

Temperatura i wilgotność

Właściwy poziom wilgotności i temperatury w pokoju wpływa na jakość naszego snu. W przypadku bardzo szczelnej stolarki okiennej ciężko o właściwą cyrkulację powietrza. Warto zadbać o nawiewniki okienne, dzięki nim do sypialni będzie wpadać świeże powietrze bez utraty ciepła. Przed snem pamiętajmy o przewietrzeniu pokoju. Przyda się także nawilżacz. Odpowiednia temperatura do spania to 20 stopni.

Aranżacja sypialni - kolory we wnętrzu

Lepiej unikać jaskrawych barw w sypialni. Dotyczy to zarówno koloru ścian jak ich dodatków. Ten pokój powinien być w stonowanych kolorach, które będą koić nasze nerwy i nastrajać do snu. Jaskrawe i mocne odcienie pobudzają i aktywują naszą energię. Lepiej je mieć w salonie niż w sypialni. Chcąc stworzyć sypialnię idealną, postaw na pastele, stonowane barwy lub beże czy szarości – te kolory są ponadczasowe.

Technologia a bezsenność

Elektroniki używamy codziennie. Stykamy się z nią na każdym kroku, ale w sypialni sobie odpuśćmy. Smartphone, telewizor i laptop to rzeczy zakazane w sypialni. Ich światło wybudza nasz organizm. Odpuśćmy sobie oglądanie seriali na TV lub laptopie i wieczornego przeglądania stron www na telefonie. Jeśli jednak lubimy w łóżku oglądać sobie filmy, zafundujmy do sypialni projektor, który ma łagodne i regulowane światło.

To Cię zainteresuje: Jak wybierać materiał na pościel. Poradnik

Im mniej tym lepiej

Nie wrzucajmy do sypialni sterty ubrań do prasowania, lub książek, a tym bardziej papierów z pracy. Widząc to wieczorem, nie będziecie mogli zasnąć, gdyż wasze myśli będą krążyć właśnie wokół tych rzeczy. Zamiast się wyciszać, będziecie myśleć o tym kiedy wyprasujecie te ubrania lub czy wszystko dobrze zrobiliście w tym raporcie rocznym do pracy. Wniosek jest taki, że wszystkie zmartwienia, obowiązki zostawmy poza drzwiami sypialni.

 

Oceń artykuł
5,00 / 1 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Autor: Katarzyna Dębek

Polecamy Ci również

Zobacz także