Gotowanie na parze

Gwarancją dobrego samopoczucia jest ruch oraz bogata w witaminy i składniki odżywcze dieta. Doskonałym sposobem na przyrządzenie lekkich i zdrowych potraw jest gotowanie na parze.

potrawa ugotowana na parzeKażdy chciałby się cieszyć zgrabną i smukłą sylwetką. Zazwyczaj nie mamy jednak czasu, ani chęci na codzienne bieganie na siłownię, czy drakońską dietę. Aby czuć się pięknie i lekko wystarczy nieco zmienić swoje nawyki – częściej zażywać ruchu na świeżym powietrzu, wprowadzić do posiłków więcej warzyw, a także gotować na parze. Gotowanie w ten sposób uważane jest za jedną z najzdrowszych metod przygotowywania posiłków. Zapewnia produktom świeży wygląd, naturalny smak i aromatyczny zapach. Pozwala także zachować potrawom dużo więcej minerałów oraz witamin, niż podczas gotowania w wodzie, która wypłukuje te cenne składniki. Gotowanie na parze jest także znacznie zdrowsze od smażenia, w czasie którego potrawy nasiąkają tłuszczem, zyskując wiele dodatkowych kalorii. Do gotowania na parze doskonale nadaje się chude mięso, ryby oraz warzywa – zarówno te świeże, jak i specjalnie skomponowane mrożonki.

Oceń artykuł
4,71 / 7 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i dodaj swój komentarz

Opracowanie: Katarzyna Dębek

Źródło: d'aucy

Polecamy Ci również

Zobacz także