Kawa illy w puszce pop-art

Włoski producent kawy illy przygotował niespodziankę dla klientów. Tuż przed świętami na rynku pojawi się limitowana wersja illy w nowej ekskluzywnej puszce. Uznawane za najlepsze na świecie włoskie espresso będziemy mogli kupić w oryginalnym opakowaniu ozdobionym pracą kultowego artysty pop-artu Jamesa Rosenquista.


Kawa illy w puszce pop-artLimitowana puszka kawy z efektownym, kwiatowo-geometrycznym wzorem, to symbol naszych czasów,
a jednocześnie wyraz filozofii illycaffe'. Firma nie po raz pierwszy zaprasza do współpracy artystów, który pod skrzydłami koncernu tworzą dzieła będące wyrazem ich przekonań czy wartości. Przykładem są chociażby ekskluzywne serie dekoracyjnych filiżanek "illy collection" tworzone przez znanych artystów m.in. Jan Fabre, Sebastiao Salgado, Jannis Kounellis, Rufus Willis czy Federico Fellini.

Guru amerykańskiej popkultury - autorem pomysłu
Tym razem illy zaprosiła do współpracy Jamesa Rosenquista. Jego twórczość, której początki sięgają lat 60., należy do kanonu pop - artu, nie mniej niż dzieła Andy’ego Warhola czy Richarda Hamiltona. Sięgając po guru amerykańskiej popkultury koncern chciał wyrazić bliską mu ideę eklektyzmu i multikulturalności poprzez osadzanie wartości regionalnej, jaką jest kawa włoska, w globalistycznej rzeczywistości, której wyrazem jest także amerykańska popkultura. Nowa puszka to także ucieleśnienie idei pop-artu od początku przesyconego wielkomiejskim charakterem. Przypomnijmy sobie chociażby puszkę zupy pomidorowej Campbella, która dzięki Andy’emu Warholowi stała się prawdziwym dziełem sztuki. Obecne ukazywanie cywilizacji miejskiej wraz z jej kulturą popularną, zatoczyło krąg i zmaterializowało się właśnie pod postacią puszki z kawą illy. To dowód na to, że wielka sztuka znajdzie miejsce dla siebie nie tylko w galerii, czy muzeum, ale także ma szansę stać się oryginalnym elementem dekoracyjnym każdej kuchni, czy jadalni. W puszce projektu Jamesa Rosenquista ukryto 250 g doskonale znanej smakoszom mieszanki illy espresso. Bo nowy jest jedynie design opakowania, a wyrazisty aromat prawdziwej włoskiej kawy oraz delikatna nuta smakowa łącząca wykwintną woń czekolady, cytrusów i wanilii pozostały bez zmian. Nie zmieniła się także cena kawy illy espresso, która nadal kosztuje ok. 39 zł. illy w oryginalnej puszce wkrótce dostępna będzie w delikatesach, niektórych hipermarketach oraz dobrych sklepach spożywczych.

Oceń artykuł
4,50 / 2 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Katarzyna Dębek

Źródło: illycaffe

Polecamy Ci również

Zobacz także