Meble wypoczynkowe Kler

Meble wypoczynkowe Kler

Hiszpania i Kazachstan to jedyne miejsca wybrane spośród jedenastu krajów, w których, w roku 2006 firma Kler rozpoczęła sprzedaż produkowanych w Dobrodzieniu mebli. Rok 2006 był rekordowy pod względem liczby otwartych salonów. Było ich aż 22.

meble wypoczynkowePlacówki oferujące produkty marki Kler powstały w Rosji, Estonii, Kazachstanie, Angoli, Hiszpanii, Macedonii i Kosowie. Meble z Dobrodzienia trafiły do nowych punktów sprzedaży na rynkach Ukrainy, Białorusi, Słowacji oraz w miejscach tak egzotycznych, jak Wybrzeże Kości Słoniowej. Kler SA to lider polskiego rynku w kategorii ekskluzywnych mebli wypoczynkowych. Siedzibą firmy jest Dobrodzień, niewielka miejscowość na Opolszczyźnie słynąca z tradycji rzemiosła stolarskiego. Początki działalności firmy to rok 1973 i warsztat tapicerski Piotra Klera, w którym pracowały zaledwie dwie osoby. W latach dziewięćdziesiątych nastąpił intensywny rozwój firmy. Szczególny nacisk został położony na to, aby w studio projektowym firmy Kler powstawały wzory mebli najwyższej jakości, zarówno, jeśli chodzi o standardy estetyczne produktu, jak i komfort użytkowania. W obecnej sytuacji ekonomicznej i geopolitycznej ekspansja na rynki zagraniczne to naturalny etap rozwoju firmy. Większość przedsiębiorstw wcześniej lub później staje przed taką alternatywą. Zarząd Kler SA rozważał możliwość podjęcia tego wyzwania już w latach dziewięćdziesiątych. I podjął je - opierając się na założeniu, że rozwój wymaga ciągłego mierzenia się z nowymi wyzwaniami.

zestaw wypoczynkowy do salonu"Nasza ekspansja poza granice Polski wynika z faktów najbardziej podstawowych - dążenia do rozwoju i rozszerzania rynków zbytu - twierdzi Piotr Kler, Prezes firmy - "Wprowadzanie naszych produktów na rynki zagraniczne jest stosunkowo łatwe dzięki wyjątkowym atrybutom marki Kler, takim jak najwyższej próby design, doskonała jakość, wyjątkowe standardy obsługi Klientów oraz indywidualizacja produktu". Jednak podstawową formą ekspansji firmy Kler jest franchising. Zdaniem Sebastiana Klera, Dyrektora Eksportu firmy Kler, jest to najlepszy model międzynarodowego rozwoju firmy, zapewniający obecność na rynku nie tylko produktu, ale i marki. Ta forma współpracy ma jedną bardzo ważną zaletę - pozwala na wzajemne korzystanie z wiedzy i doświadczenia - producent wspiera partnera wiedzą dotyczącą produktu, zaś „fraczyzobiorca” jest nieocenionym źródłem informacji dotyczących specyfiki lokalnego rynku oraz preferencji Klientów. Dobrze przygotowana współpraca pozwala na opracowanie optymalnej strategii sprzedaży satysfakcjonującej obydwie strony.

meble tapicerowanePierwszą placówką otwartą w oparciu o tę filozofię sprzedaży był salon na Litwie. Po bardzo dobrych doświadczeniach, jakie firma Kler wyniosła ze współpracy z partnerem litewskim, zapadła decyzja o budowaniu sieci salonów na tych samych zasadach w innych krajach. Obecnie salony współpracujące z firmą Kler znajdują się na Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi, Ukrainie, Chorwacji, Węgrzech, Słowacji oraz we Francji, Rosji, Danii, Hiszpanii, Macedonii, Kosowie, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Holandii, Niemczech, Włoszech, na Wyspach Kanaryjskich, w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, Mołdawii, Kazachstanie, Izraelu, Japonii, Angoli, także na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Firma posiada przedstawicielstwa w Anglii, Bułgarii oraz w Rumunii. Sieć salonów sprzedaży oferujących meble marki Kler liczy już ponad 100 placówek.

Oceń artykuł
4,33 / 3 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Katarzyna Dębek

Źródło: Kler

Polecamy Ci również

Zobacz także