Najmodniejszy kolor 2011 roku

Najmodniejszy kolor 2011 roku

W nadchodzącym roku najważniejszą wartością będzie wdzięczność. Tak wynika z obserwacji światowych trendów, dokonanych przez zespół Colour Futures™. W efekcie poszukiwań grupa wyłoniła 5 trendów kolorystycznych, a na ich podstawie dominujący Kolor Roku 2011 – orzeźwiający mus z limonki.

Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 1 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 2 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 3

W czasach, w których nie ma rzeczy niemożliwych, a zmiany wokół nas zdają się nie mieć końca, szukamy miejsca odprężającego, dającego relaks i chwilę wytchnienia. Takim azylem jest nasz dom. Staramy się zachować równowagę pomiędzy bezpieczeństwem, który nam zapewnia, a nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W świecie pełnym wyborów, mnogości rozwiązań, dążymy do prostoty i naturalności, które dają nam radość oraz pozytywną energię. Spokój i komfort dnia codziennego odnajdujemy w relacjach z innymi, emocjach oraz miejscach nam najbliższych.

Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 4 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 5 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 6

W nadchodzącym roku poszukiwać więc będziemy kolorów czystych, zdrowych i świeżych. Dlatego właśnie Kolorem Roku 2011 został mus z limonki – lekki, eteryczny, cytrusowy żółty połączony z delikatną zielenią, symbolizujący swobodę ducha, radość, zabawę i pozytywną energię. Ta jasna, czysta, transparentna barwa dodaje nadziei, optymizmu, tworzy nastrój świeżości i otwartości.
Dawka soczystego i witalnego musu z limonki pobudza umysł, kreatywne myślenie, a także uskrzydla duszę. Użycie barwy we wnętrzach optycznie je powiększa i oczyszcza. Kolor Roku doskonale harmonizuje z chłodnymi odcieniami barw neutralnych, jak również z głębokimi fioletami, rześką ultramaryną lub delikatnymi pastelami, tworząc połączenia kojące, połyskliwe, a nawet kontrowersyjne.

Kolor Roku 2011 mus z limonki to nr 89 YY 78/269 w mieszalniku Dulux®, produkt dostępny będzie również jako produkt gotowy.

Trendy Kolorystyczne 2011
Kolor Roku został wyłoniony na podstawie badań i obserwacji zespołu Colour Futures™. Międzynarodowa grupa ekspertów marki Dulux® zaprezentowała 5 dominujących trendów kolorystycznych, przekładających się na konkretne palety barw. Każda z nich odnosi się do jednej z wiodących tendencji społecznych i odzwierciedla jej charakter.
Wśród trendów kolorystycznych na 2011 rok wyróżniono: Piękno życia codziennego, Szukanie drogi, Stworzone z miłością, Niespodziewana przyjemność, Magia Molekuł.

Piękno życia codziennego traktuje o umiejętności cieszenia się prostymi rzeczami, które w palecie kolorystycznej przekładają się na świeże i czyste pastele. Niespodziewana Przyjemność to beztroska zabawa, którą odzwierciedlają orzeźwiające i energetyzujące kolory, idealne dla osób młodych duchem.

Trend Stworzone z miłości, reprezentowany przez kolory gliny, drewna i ziemi, ożywione barwą żółtą i głębokim niebieskim, odwołują się do klasycznych, ponadczasowych wartości. Z kolei Szukanie Drogi znajdzie swoich zwolenników wśród miłośników nowoczesnej estetyki.

Inspiracją dla hipnotyzującej Magii Molekuł jest niewidoczny gołym okiem świat natury, jego zaskakujące kształty i fantazyjne, kalejdoskopowe kolory.

Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 7 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 8 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 9

Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 10 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 11 Najmodniejszy kolor 2011 roku - zdjęcie 12

Zespół ColourFutures™ to grupa międzynarodowych ekspertów do spraw kolorystyki z firmy AkzoNobel – producenta farb marki Dulux® – i spoza niej.

Projekt ColourFutures™ powstał w Centrum Estetyki AkzoNobel i jest wynikiem ciągłej obserwacji trendów kolorystycznych na rynkach międzynarodowych Prezentuje on światowe wpływy i tendencje w dziedzinie stylistyki i aranżacji wnętrz, które następnie przekładają się na wykorzystywane na całym świecie palety kolorów.

Oceń artykuł
4,50 / 2 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Redakcja

Źródło: Dulux

Polecamy Ci również

Zobacz także