Owsianka

Owsianka
Informacje o przepisie
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas przygotowania
Składniki 4 szklanki mleka, 1 i ½ szklanki płatków owsianych górskich, szczypta soli, płaska łyżeczka cukru, łyżka miodu, łyżka masła
Kuchnia uniwersalna
Wielkość przygotowywanej potrawy 4 porcje
Kategoria śniadanie, kolacja, danie dietetyczne, deser, przekąska
Metoda gotowania gotowanie
Ilość kalorii 360

owsiankaWykonanie:

Mleko wlej do garnka, dodaj cukier i sól oraz płatki owsiane, gotuj na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Gdy płatki zgęstnieją dodaj miód i masło, wszystko dokładnie wymieszaj i gotuj jeszcze przez kilka minut.

Podanie:

Płatki owsiane mają sporo kalorii, jednak są bardzo zdrowe i poprzez wysoką zawartość błonnika zaliczają się do grupy dań dietetycznych. Bez przeszkód możemy je zjeść jako zupę mleczną lub ugotować „na gęsto”. Doskonałym dodatkiem do owsianki są wszelkie owoce sezonowe. Taka gęsta owsianka z truskawkami czy jabłkami smakuje wyśmienicie. Zimą natomiast możemy dodać do niej suszone owoce czy konfitury i przez cały rok cieszyć się innym śniadaniem, na tej samej bazie.

Oceń artykuł
5,00 / 1 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Katarzyna Dębek

Zdjęcia: beingdiabetic.co.nz

Polecamy Ci również

Zobacz także