Ratatuj

Ratatuj
Informacje o przepisie
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas przygotowania
Składniki 2 młode cukinie, 1 bakłażan, 2 papryki: żółta i czerwona, 3 duże dojrzałe pomidory, 2 cebule, 2 ząbki czosnku, 50 gram masła, sól i pieprz, zioła: tymianek, bazylia
Kuchnia francuska
Wielkość przygotowywanej potrawy 4 porcje
Kategoria danie główne, kolacja, danie dietetyczne, danie wegetariańskie
Metoda gotowania smażenie, duszenie
Ilość kalorii 220

ratatujWykonanie:

Bakłażana umyj, pokrój w kostkę, lecz nie obieraj. Wrzuć na durszlak, oprósz solą i odstaw by puścił sok. Cebulę posiekaj w niewielką kostkę, paprykę pokrój w cienkie paski. W rondlu rozpuść masło i zeszklij na nim cebulkę, dodaj paprykę i przesmaż wszystko razem. Cukinię pokrój w cienkie plasterki i dodaj do rondla. Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w niewielkie kawałki dodaj do dania. Przeciśnij przez praskę czosnek, dodaj do potrawy i duś do miękkości. Pod koniec duszenia dodaj zioła i dopraw do smaku solą i pieprzem.

Podanie:

Wersji ratatuj jest naprawdę wiele, niektórzy duszą każde warzywo osobno i dopiero bezpośrednio przed podaniem mieszają wszystko razem. Inni natomiast pieką ratatuj w piekarniku. Ta wersja jest jedną z wielu i tak naprawdę przypomina nasze rodzime leczo. Do tej wersji potrawy najlepiej pasuje pieczywo czosnkowe lub inne grzanki. Jednak w wersji obiadowej możemy użyć jej jako sosu do makaronu lub podać z ryżem. W każdej smakuje wyśmienicie.

Oceń artykuł
5,00 / 1 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Katarzyna Dębek

Zdjęcia: sarahjessicajohnson.typepad.com

Polecamy Ci również

Zobacz także