Sposoby na sen

0
Sposoby na sen

Masz problemy ze snem? Zmiana codziennych przyzwyczajeń pomoże ci spać lepiej!

Regularnie ćiwcz

7 SPOSOBÓW NA ZDROWY SEN

1. Regularnie ćwicz

Regularne ćwiczenia to idealny sposób, żeby spać lepiej. Ćwiczenia powodują przyjemne zmęczenie i potęgują potrzebę snu. Unikaj jednak ćwiczeń bezpośrednio przed snem, gdyż wówczas twoje ciało nie będzie zrelaksowane, a pobudzone.

Poranne ćwiczenia doskonale przygotowują organizm do efektywniejszego funkcjonowania w ciągu dnia. Poranne bieganie albo inne ćwiczenia napełnią cię energią na cały dzień.

Nie pij alkoholu przed snem
2. Nie pij alkoholu przed snem

Spożywanie alkoholu przed snem sprawia, że stajemy się wewnętrznie niespokojni. Picie alkoholu wieczorem powoduje także chrapanie, co sprawia, że powietrze trudniej dociera do płuc. Niedostatecznie dotleniona krew utrudnia zdrowy sen.

3. Unikaj kofeiny i cukru

Kofeina jest środkiem pobudzającym, który gromadzi się w organizmie i jest w nim obecny przez kilka godzin. Pod wpływem kofeiny organizm jest pobudzony i potrzebuje więcej czasu, aby się wyciszyć. Postaraj się unikać picia kawy, gazowanych napojów i jedzenia słodyczy. Ich spożywanie, zwłaszcza wieczorem, działa na nasz organizm pobudzająco.

4. Ustal sobie plan dnia

Spróbuj ustalić stałe godziny, kiedy będziesz kłaść się spać i wstawać – nie rób wyjątków nawet w weekendy. Twój organizm przyzwyczai się do tego tworząc swój biologiczny rytm. Dzięki temu będziesz spał lepiej, będziesz bardziej zrelaksowany i budził się wypoczęty, bez użycia budzika.

Jeśli rano czujesz się senny, nie przedłużaj drzemki, tylko od razu wstań. W ten sposób nie rozregulujesz swojego biologicznego zegara, do którego zdążył przyzwyczaić się twój organizm.

5. Nie broń się przed popołudniową drzemką

Większość ludzi przynajmniej raz w ciągu dnia czuje zmęczenie i senność. Zwykle dzieje się tak między 14 a 16. Wówczas 15-minutowa drzemka dobrze ci zrobi. Musisz jednak uważać – nie śpij dłużej niż 20 minut. Dłuższa drzemka spowoduje, że twój organizm pogrąży się w głębokim śnie. Nie wstaniesz wypoczęty, a wręcz przeciwnie, będziesz czuł się gorzej niż przed pójściem spać.

Nie broń się przed popołudniową drzemką
Zadbaj o przytulne urządzenie sypialni

6. Zadbaj o przytulne urządzenie sypialni

Sypialnia powinna być zarezerwowana wyłącznie do spania. Staraj się nie zamienić jej w miejsce do pracy czy oglądania telewizji

Wybierz właściwy materac

Jeśli masz małe mieszkanie i nie możesz pozwolić sobie na oddzielną sypialnię, zaaranżuj chociaż kącik przeznaczony tylko do spania.

7. Wybierz właściwy materac

Badania przeprowadzone przez ekspertów potwierdziły, że wybór właściwego materaca jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zdrowy sen. Materace Dormeo zapewniają optymalny komfort oraz zdrowy i spokojny sen.

Oceń artykuł
4,67 / 3 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Redakcja

Źródło: Dormeo

Polecamy Ci również

Zobacz także