Wywiad Małgorzata Mejer dla POLSKA PRESS

0
Wywiad Małgorzata Mejer dla POLSKA PRESS

· Dlaczego zdecydowaliście się wejść w rynek startup’ów i współpracę z ABSL tech lab?

P&G w Polsce jest prawie 30 lat, w tym czasie nie tylko udało nam się wprowadzić na rynek wiele światowych marek, które dzisiaj są obecne w większości polskich domów, ale także rozbudowaliśmy swoją działalność o 3 fabryki, z których produkty tych marek trafiają na wiele europejskich i światowych rynków. W tym czasie Polska stała się drugim co do wielkości HUBem IT dla innowacji tworzonych w firmie. To właśnie tutaj tworzonych jest wiele innowacji na potrzeby koncernu na całym świecie. By móc je tworzyć, poszukujemy nie tylko utalentowanych ludzi, którzy podejmą prace w firmie, ale także partnerów, z którymi moglibyśmy w tym zakresie współpracować. Programy takie jak ABSL tech lab (wcześniej ABSL Startup Challenge) czy akceleratory jak np. Startup Spark czy Poland Prize powered by Huge Thing to miejsca, gdzie mamy szansę tych partnerów znaleźć, gdzie możemy rozmawiać o wyzwaniach biznesowych, dla których poszukujemy rozwiązań, gdzie mamy okazję poznać pomysły startupów, które można by wykorzystać.

· Jak wygląda Państwa model współpracy ze startupami i młodymi firmami technologicznymi?

Staramy się znaleźć takie sposoby współpracy, które wykorzystują mocne strony wszystkich partnerów i wszystkim dają poczucie, że jest to współpraca wartościowa. Najczęściej zaczynamy od precyzyjnie sformułowanego wyzwania biznesowego i do rozglądamy się za startupem, który jest takim zadaniem zainteresowany i ma pomysł, jak je rozwiązać. Często jest to rozwiązanie oparte o świetną znajomość nowych technologii i umiejętność spojrzenia na biznes z innej perspektywy. To ważne atuty młodych firm technologicznych.

· W czym możecie pomóc startup’om oraz młodym firmom technologicznym?

Myślę, że ważnym elementem tworzenia nowych rozwiązań jest dogłębna znajomość rynków, doświadczenie biznesowego, wiedzy i znajomości oczekiwań konsumentów czy procesów funkcjonujących w firmie. Nasi eksperci są źródłem tej wiedzy. Kiedy więc obie strony spotykają się by wspólnie pracować nad rozwiązaniem, mamy szanse połączyć atuty wszystkich partnerów i tworzyć wartościowe rozwiązania. Dodatkowo, dzięki temu, że jesteśmy firmą o skali międzynarodowej, mamy szanse wprowadzić tak powstałe rozwiązania na wiele rynków, nie tylko na rynek polski. To także szansa dla startup, wypłynięcia na szerokie wody, i zdobycia międzynarodowego doświadczenia.

· Co jest dla was największym wyzwaniem w projekcie który realizujecie w ramach ABSL tech lab?

Podczas tej edycji programu ABSL tech lab, jako firma postawiliśmy 4 wyzwania przed młodymi przedsiębiorstwami. Wyzwania te dotyczą obszarów pozyskiwania i analizy danych, sprzedaży, komunikacji oraz logistyki, przykładowo dla jednej z naszych marek poszukujemy rozwiązań pozwalających na skuteczne dotarcie z komunikatem marketingowym do odbiorców w konkretnym wieku, oraz tego, jak połączyć obszar edukacji z budowaniem długookresowej relacji z marką.

· Jak Pani ocenia kondycję startup’ów w Polsce? W ostatnich latach słowo start up stało się niezwykle popularne, na rynku pojawia się wiele inicjatyw skierowanych do startup’ów. Czy możemy mówić o nasyceniu rynku?

Polski rynek startupowy stale się rozwija i dostarcza potencjalnym inwestorom coraz to nowych pomysłów i rozwiązań. Im więcej programów takich jak ABSL tech lab czy akceleratorów, jak Startup Spark, czy Poland Prize powered by Huge Thing, tym więcej szans na dobre, robocze spotkanie pomiędzy startupami a już ustabilizowanymi firmami, na dialog, na wspólne uczenie się i tworzenie innowacji. To szansa, by pomysły polskich startupów mogły skutecznie konkurować z pomysłami powstającymi w innych częściach świata. Jestem przekonana, że polskie startupy nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa.

Oceń artykuł
0,00 / 0 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy
Więcej na ten temat:

, ,

Polecamy Ci również

Zobacz także